Smile
Terug naar hoofdmenu

Software voor klachtenmanagement

Goede klachtafhandeling zorgt voor loyalere klanten. Het moment waarop de organisatie de klacht oppakt is een uitgelezen kans de klant meer aan de organisatie te binden. Hoe doe je het goed?

Organisaties kiezen vaak voor paniekvoetbal. Versnipperde pogingen om de klant tevreden te krijgen, geen integrale aanpak. Hiermee los je hoogstens de huidige klacht op, maar voorkom je toekomstige klachten niet.

Software voor klachtenmanagement

Goed klachtenmanagement is een gratis marketingmachine

Het is frappant om te zien hoeveel bedrijven hun klanten in de kou laten staan als er sprake is van onvrede of een klacht. Wat zou het mooi zijn als bedrijven gaan inzien dat investeren in klachtenmanagement het bedrijfsresultaat en de klantloyaliteit verhoogt.

En dan niet eenmalig, maar structureel. Omdat klanten van wie de klacht goed is opgelost extra graag klant blijven en meer besteden. En omdat ze vaak zelfs nieuwe klanten aanbrengen door aanbevelingen aan vrienden en kennissen. Door goed klachtenmanagement zet je dus een gratis marketingmachine in gang!

Hoe positief is jouw klachtencultuur? Doe de QuickScan!

Vragen, serviceklachten, productklachten, complimenten, claims en gespreksverslagen. Jouw klachten- en klantenservice wordt door Smile optimaal ondersteund!

Duizenden gebruikers gingen jou voor

Al meer dan 20 jaar ondersteunt de klachtensoftware van Smile organisaties bij het ontwikkelen van een positieve klachtencultuur en bij het realiseren van een doeltreffende klantenservice.

De software van Smile is niet alleen beproefd maar ook toekomstvast. Alle functionaliteit die je in een applicatie voor klachtenmanagement en klantenservice verwacht, is standaard al aanwezig. Smile’s software is echter zo aanpasbaar dat de applicatie zal voelen als een maatpak.

De software bestaat uit vier onderdelen:

Makkelijk registreren

Makkelijk registreren

De interactieve meldformulieren van Smile kunnen eenvoudig op maat worden ingericht. Zelfs het inzetten van online contactformulieren, een servicepagina op Facebook en een ‘app’ om te melden behoort tot de mogelijkheden. Formulieren bouwen zich op door de gegevens die de melder invult: alle velden hebben daardoor altijd toegevoegde waarde.

Samen behandelen

Samen behandelen

Voor een doeltreffende behandeling is workflow beschikbaar. Via (een set van) taken en e-mail signalering wordt altijd het juiste protocol gevolgd en niets aan het toeval overgelaten.

Realtime analyseren

Realtime analyseren

De rijke CockPIT bevat onder andere taartgrafieken, lijngrafieken, staafdiagrammen, lijstjes, top-x-grafieken en rss-widgets. De mogelijkheid om door te klikken zorgt voor een volledige integratie met de achterliggende data.

Integraal verbeteren

Integraal verbeteren

Brandjes blussen is niet meer voldoende. De geïntegreerde verbeterplannen-module zorgt er voor dat ook structurele verbeteringen vastgelegd en bewaakt kunnen worden. De community-functionaliteit maakt dat iedereen mee kan denken over hoe het beter kan. Over pro-actief gesproken!

Meer weten over de leveringsvormen en overige functionaliteiten van de software van Smile? Kijk dan hier!

Benieuwd naar de praktijk?

Ontdek hier hoe jouw branchegenoten Smile toepassen:

Zorg | Overheid & Onderwijs | Dienstverlening | Industrie | Food & Beverage | Retail

Arriva zet de software Smile in voor het online ondersteunen van de klantenservice bij alle vragen en klachten van reizigers én bij het registreren en matchen van gevonden en verloren voorwerpen.

Dienstverlening Arriva

Bavaria gebruikt Smile voor de consumentenservice, voor klachten en blokkades, voor ongevallenregistratie en voor een scala aan controles zoals kam- en arbo-rondes en alle proces – en leveranciersaudits.

Food & Beverage Bavaria

Ceban zet Smile in voor een breed scala aan kwaliteitsregistraties, zoals klachten, afwijkingen, changes en vernietigingen. Ook  alle CAPA’s ofwel verbeterplannen worden in Smile beheerd.

Zorg Ceban

Heineken zet Smile in voor de (online) consumentenservice, voor productklachten, voor leveranciersklachten en voor het artwork proces (van een idee voor een nieuwe verpakking tot het moment dat het in de winkel ligt).

Food & Beverage Heineken

Leeuwenborgh zocht een systeem dat de klachtenregistratie en het klachtbehandelproces versimpelde en versnelde. Via internet kwamen ze op Smile uit en dat bevalt heel goed: er is veel meer inzicht.

Onderwijs Leeuwenborgh

Voorheen werden veel zaken bij NTI direct opgelost door klantenservice. Nu zet de workflow van Smile klachten en andere reacties direct door naar de juiste plek en kan iedereen van deze feedback leren.

Onderwijs NTI

Het klachtenmanagement systeem van Smile zorgt bij Reaal voor een eenduidige en centrale registratie en levert een transparante procedure voor op klanten én medewerkers.

Dienstverlening Reaal

TUI koos Smile vanwege het gebruiksgemak en de uitgebreide rapportage mogelijkheden. Ruim tien jaar later helpt Smile TUI nog elke dag om de klachten van reizigers in goede banen te leiden.

Dienstverlening TUI

Smile wordt bij Woonstede ingezet om klachten beter te stroomlijnen, sneller te behandelen én om via uitgebreide analyse van te leren zodat terugkerende klachten worden voorkomen.

Dienstverlening Woonstede

Agro Energy zet Smile in voor diversen CRM processen. Klachten, service meldingen, gespreksverslagen, contracteringen, credit checks en andere mutaties: ze worden allemaal in Smile gemanaged.

Dienstverlening Agro Energy

Met Smile wordt het totale klachtenmanagement proces van DUO beheerd: van registratie en behandeling via rapportage en analyse naar verbetering. Ook worden er interne checks via Smile uitgevoerd.

Overheid DUO

Mediq Apotheken gebruikt Smile o.a. voor diverse kwaliteits- en veiligheidsregistraties, audits, verbeterplannen en prospectieve risico-analyse. Ook het kwaliteitsjaarverslag komt automatisch uit Smile.

Zorg - Retail Mediq Apotheken

Klachten van reizigers worden via Smile in goede banen geleid en automatisch naar de juiste vervoerder doorgezet die vervolgens binnen Smile voor de afhandeling zorgt. Inclusief SLA-rapportage.

Overheid - Dienstverlening Regiotaxi Gelderland

Smit Transformatoren gebruikt de software van Smile op de werkvloer om grip op kwaliteit en veiligheid te krijgen via een reeks aan registraties zoals interne fouten, changes, klachten, incidenten en ongevallen.

Industrie Smit Transformatoren

Smile zorgt er voor dat het Customer Service Team van TNT Innight efficiënter kan werken, dat meldingen vollediger worden bijgehouden en dat er makkelijker en sneller over meldingen gecommuniceerd kan worden.

Dienstverlening TNT Innight

Trajectum zet de software van Smile in voor het verbeteren van kwaliteit en veiligheid via cliënt incidenten, medewerker incidenten, klachten. Ook de interne audits worden met behulp van Smile in goede banen geleid.

Zorg Trajectum

Smile maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren en jouw voorkeuren te onthouden.

man-logo