Smile
Terug naar hoofdmenu

Software voor feedbackmanagement

De Net Promoter Score (NPS®) is misschien wel één van de belangrijkste KPI’s voor veel organisaties geworden. De score geeft een beeld van de mate van klantenbinding en de algehele Customer Experience.

In combinatie met de customer effort score (CES) levert de NPS® een goed inzicht in waar de organisatie staat, welke verbetering al heeft plaatsgevonden en wat er nog beter kan.

Software voor feedbackmanagement

Diepgaand inzicht in verbeterkansen

De klachtenmanagement- en klantcontactsoftware van Smile kan eenvoudig worden uitgebreid met de feedback module van partner Focus Feedback.

De kracht van deze module is de slimme combinatie van NPS® en CES en de automatische koppeling met jouw klachten en/of serviceproces in Smile. Dit geeft snel een diepgaand inzicht in de verbeterkansen van jouw organisatie.

Vraag een demo aan

Combineer NPS®, CES en CSAT

De Net Promotor Score®, de Customer Effort Score en/of het klanttevredenheidsonderzoek.
Met Smile combineer je deze instrumenten op slimme wijze als basis voor verbetermanagement.

Dit werkt als volgt:

Meten

Wat wilt je weten van jouw klanten? Hoe specifieker de focus, hoe gerichter het resultaat. Per klantgroep en/of type klacht of melding in Smile helpen we jou met het stellen van de juiste NPS®-vraag al dan niet gecombineerd met een CES-vraag die laat zien hoeveel moeite klanten moeten doen om iets voor elkaar te krijgen in jouw organisatie. De mini enquête die hierdoor ontstaat, wordt automatisch naar jouw klanten verstuurd.

Weten

De antwoorden van jouw klanten verwerken en analyseren we in onze software. Met als resultaat inzicht in de NPS® én de feedback punten voor jouw organisatie, dienst/product of service. Doordat we ook een korte motivatie vragen, peilen we tevens de achterliggende motieven. Daardoor krijg je als resultaat niet alleen een cijfer voorgeschoteld, maar echte concrete input voor jouw verbetermanagement.

Opvolgen

Als een antwoord daar aanleiding toe geeft, neem je contact op met jouw klant. Dat kan zowel een positieve als een negatieve aanleiding zijn. Denk bijvoorbeeld aan een klant die de vriendelijkheid van een medewerker waardeert. Ook als er een klacht komt, kun je daar snel op anticiperen via de ingebouwde Closed Loop Feedback: hiermee laat je de klant ervaren dat jij zijn feedback serieus neemt en buig je klanttevredenheid om naar enthousiasme.

Verbeteren

Je krijgt met onze gecombineerde NPS- en CES-methodiek die achterliggende motieven blootlegt niet alleen inzicht in wat jouw klanten écht willen, maar ook in de faalkosten op het gebied van service. De resultaten gebruik je natuurlijk om te verbeteren: zo maak je de stap van (on)tevreden klanten naar enthousiaste klanten die jouw organisatie waarderen en aanbevelen.

Meer weten over de leveringsvormen en overige functionaliteiten van de software van Smile? Kijk dan hier!

Ook bij interne onderzoeken zoals het medewerkerstevredenheidsonderzoek, de RIE’s en de Arbo-rondes kan de software van Smile jou ondersteunen. Bekijk de mogelijkheden hier!

Smile maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren en jouw voorkeuren te onthouden.

man-logo