Smile
Terug naar hoofdmenu

Software voor Klachten & (Aan)vragen

Het is onze passie om het melden, registreren en oppakken van klachten en (aan)vragen met slimme software te ondersteunen en het proces helder en eenvoudig te maken voor alle betrokkenen.

Wat kan je van Smile verwachten

Smile helpt je interne muren af te breken door de werkvloer bewust te maken van risico’s en inzicht te geven in wat er integraal beter kan. Via slimme functionaliteiten helpen we je tijd te besparen door terugkerende acties te automatiseren en de juiste informatie op het juiste moment aan de juiste gebruiker te presenteren. Privacy by design staat daarbij centraal. Via onze gebruikersgroepen dagen we jou uit tot het nemen van een kijkje over de muren van jouw eigen organisatie heen. Servicegerichtheid zit in ons bloed. Wij koesteren onze mensgerichte cultuur en zetten graag een stap extra om jou tevreden te stellen.

Volg het webinar 'Klachten inzetten als verbeterinstrument'


De slimme functionaliteiten van Smile's software

voor klachten en (aan)vragen

Snelle klachtregistratie

Het melden en registreren van een klacht gaat middels interactieve meldformulieren. Deze passen zich automatisch aan op basis van de gegevens die de melder invult. Je hebt niet langer ‘losse’ invulformulieren per type klacht, maar één formulier waar medewerkers en klanten hun klacht in kunnen vastleggen. Het formulier kan ook beschikbaar gesteld worden voor externen.

Direct actie ondernemen

Afhankelijk van de aard van de klacht of (aan)vraag, wordt bij de juiste mensen een workflow gestart die zorgt dat zij meteen aan de slag kunnen om de klacht of (aan)vraag te behandelen en verwerken. Er wordt dus direct actie ondernomen om de klacht naar tevredenheid af te handelen.

Realtime rapporteren

Geregistreerde klachten zijn makkelijk terug te vinden dankzij de slimme zoek-, filter- en sorteermogelijkheden. Daarmee kun je diverse rapportages aanmaken, wat handig is voor managers. Je kunt de totale historie van (typen) klachten via onze interactieve CockPIT bereiken en vervolgens analyseren.

Transparant verbeteren*

Omdat je het klachtenregistratieproces goed doorloopt krijg je meer inzicht in de hoeveelheid en type klachten en (aan)vragen. Deze kun je groeperen op type klacht en vervolgens als input gebruiken voor een structureel verbeterplan, om bijvoorbeeld je beleid voor klantcommunicatie te wijzigen. Dit helpt je bij je PDCA-cyclus. Voor een integrale aanpak kunnen ook verbeterpunten uit andere bronnen dan klachten en (aan)vragen worden verwerkt.

* Deze functionaliteit komt beschikbaar via de module Verbeterplannen

Ook deze functionaliteiten zitten in de Module Klachten & (Aan)vragen

Lees verder als je meer wilt weten over klachtenmanagement.

Ontdek de mogelijkheden

Zet vandaag nog de eerste stap naar een doeltreffender klachtenmanagementproces om grip te krijgen op risico’s. Vul hieronder je gegevens in en vraag een online adviessessie met demo aan!

Oeps, niet alle velden zijn correct ingevuld. Controleer deze nogmaals.

Thema's