Smile
Terug naar hoofdmenu

Software voor Klachten & (Aan)vragen

Goede klachtafhandeling zorgt voor loyalere klanten. De module Klachten & (Aan)vragen helpt jouw organisatie bij het snel registreren en passend afhandelen van klachten en meldingen.

Waarom kiezen voor Smile?

✔ Integraal verbeteren

✔ Voor en door gebruikers

✔ Makkelijk en (AVG) veilig

✔ Service met een glimlach

Start nu gratis!

De functionaliteiten van de module Klachten & (Aan)vragen

Snelle klachtregistratie

Het melden en registreren van een klacht gaat middels interactieve meldformulieren. Deze passen zich automatisch aan op basis van de gegevens die de melder invult. Je hebt niet langer ‘losse’ invulformulieren per type klacht, maar één formulier waar medewerkers en klanten hun klacht in kunnen vastleggen. Een speciale versie van meldformulier kan ook beschikbaar gesteld worden op jouw website zodat klachten van klanten geheel digitaal kunnen worden verwerkt.

Start nu gratis!

 

Direct actie ondernemen

Afhankelijk van de aard van de klacht of (aan)vraag, wordt bij de juiste collega’s of afdelingen een workflow gestart die zorgt dat zij meteen aan de slag kunnen om de klacht of (aan)vraag te behandelen en verwerken. Er wordt dus direct actie ondernomen om de klacht naar tevredenheid af te handelen.

 

Realtime rapporteren

Geregistreerde klachten zijn makkelijk terug te vinden dankzij de slimme zoek-, filter- en sorteermogelijkheden. Daarmee kun je diverse rapportages aanmaken, wat handig is voor managers. Je kunt de totale historie van (typen) klachten via onze interactieve CockPIT bereiken en vervolgens analyseren.

 

Transparant verbeteren*

Omdat je het klachtenregistratieproces goed doorloopt krijg je meer inzicht in de hoeveelheid en type klachten en (aan)vragen. Deze kun je groeperen op type klacht en vervolgens als input gebruiken voor een structureel verbeterplan, om bijvoorbeeld je beleid voor klantcommunicatie te wijzigen. Dit helpt je bij je PDCA-cyclus. Voor een integrale aanpak kunnen ook verbeterpunten uit andere bronnen dan klachten en (aan)vragen worden verwerkt.

* Deze functionaliteit komt beschikbaar via de module Verbeterplannen die gratis wordt meegeleverd.

Ook deze functionaliteiten zitten in de Module Klachten & (Aan)vragen

 

Bekijk de tarieven