Smile
Terug naar hoofdmenu

Software voor Klachten & (Aan)vragen

Goede klachtafhandeling zorgt voor loyalere klanten. De module Klachten & (Aan)vragen helpt jouw organisatie bij het snel registreren en passend afhandelen van klachten en meldingen.

Online klachten managen, júist nu!

Smile helpt jou met het snel digitaliseren van alle klachtenprocessen zodat je ook in de huidige bijzondere omstandigheden goed kunt omgaan met de klachten die jouw organisatie bereiken. Interactieve meldformulieren, automatische workflows en realtime dashboards, met Smile heb je alles in huis om de klachtenprocessen in jouw organisatie optimaal te ondersteunen.

Vraag een online demo aan!

De functionaliteiten van de module Klachten & (Aan)vragen

Van brandjes blussen naar structureel leren en verbeteren

Makkelijk registreren

Het registreren van een klacht gaat middels het interactieve meldformulier. Dit formulier past zich automatisch aan op basis van de gegevens die de melder invult. Een speciale versie van het meldformulier kan ook beschikbaar gesteld worden op jouw website zodat klachten van externen geheel digitaal kunnen worden verwerkt.

 

Taakgestuurd behandelen

Afhankelijk van de aard van de klacht of (aan)vraag, wordt bij de juiste collega’s of afdelingen een workflow gestart die zorgt dat zij meteen aan de slag kunnen om de klacht of (aan)vraag te behandelen en verwerken. Er wordt dus direct actie ondernomen om de klacht naar tevredenheid af te handelen.

 

Realtime analyseren

Geregistreerde klachten zijn makkelijk terug te vinden dankzij de slimme zoek-, filter- en sorteer-mogelijkheden. Daarmee kun je diverse rapportages aanmaken, wat handig is voor managers. Je kunt de totale historie van klachten ook via een interactieve CockPIT inzien en vervolgens op diverse kenmerken filteren en analyseren.

 

Transparant verbeteren*

Omdat je het klachtenproces gestructureerd doorloopt krijg je meer inzicht in de hoeveelheid en type klachten en (aan)vragen. Deze kun je groeperen op kenmerken als type klacht of oorzaak en vervolgens als input gebruiken voor een structureel verbeterplan. Dit helpt je bij je PDCA-cyclus. Voor een integrale aanpak kunnen ook verbeterpunten uit andere bronnen dan klachten en (aan)vragen worden verwerkt.

* Deze functionaliteit komt beschikbaar via de module Verbeterplannen.

De module Klachten & (Aan)vragen bevat ook de volgende handige functionaliteiten

 

Vraag een online demo aan!