Smile
Terug naar hoofdmenu

Hoe veilig is de meldcultuur in jouw organisatie? Doe de QuickScan!

Van fouten kun je leren, dat is algemeen bekend. Maar een organisatie zo inrichten dat mensen fouten ook daadwerkelijk durven te melden is nog niet zo eenvoudig.

Hoe veilig is de meldcultuur in jouw organisatie? Doe de QuickScan!

Hoe veilig is jouw meldcultuur?

Met deze QuickScan krijg je snel een goed beeld van de 'volwassenheid' van de meldcultuur in jouw organisatie.

Doe nu de QuickScan

Deze voorbeeldvragen geven jou alvast een beeld van de inhoud van de quickscan

Wij passen oorzaakanalyse toe in ons incidentenmanagementproces

Bepaal uniform wat voor jouw organisatie een geschikte afhandeltermijn is. Trap niet in de valkuil van een te krappe periode die vervolgens niet gehaald wordt. Het is beter om een iets ruimere periode te nemen die wel altijd gehaald wordt. Immers: Hiermee leg je de juiste verwachting neer bij de klager.

Iedereen die een (bijna) incident meldt, ontvangt een antwoord met een duidelijke uitleg over de oplossing

Zorg bij elk (bijna) incident dat de oorzaak goed in kaart wordt gebracht en leg deze af. Over de (bijna) incidenten heen ontstaat dan al snel een beeld van de oorzaken die de meeste (bijna) incidenten veroorzaken. Daar ga je structureel mee aan de slag.

Wij weten hoeveel (bijna) incidenten de afgelopen week zijn gemeld

Leg (bijna) incidenten centraal vast en zorg ervoor dat alle (bijna) incidenten ook daadwerkelijk geregistreerd worden. Hierdoor kun je makkelijk én zuiver rapporteren op aantallen.

Wij meten onze prestaties op het gebied van incidentenmanagement en vergelijken die met andere spelers in onze branche

Kies voor veelgebruikte KPI’s als ‘% incidenten met en zonder verzuim’ en ‘% terugkerende incidenten’ (zelfde oorzaak, zelfde gedupeerde) en zorg dat je real time inzicht hebt in de scores.

Ontdek hier de andere gratis QuickScans

Smile maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren en jouw voorkeuren te onthouden.

man-logo