Smile
Terug naar hoofdmenu

Online klachten managen, júist nu!

Smile helpt jou met het snel digitaliseren van alle klachtenprocessen zodat je ook in de huidige bijzondere omstandigheden goed kunt omgaan met de klachten die jouw organisatie bereiken. Interactieve meldformulieren, automatische workflows en realtime dashboards, met Smile heb je alles in huis om de klachtenprocessen in jouw organisatie optimaal te ondersteunen.

Vraag een online demo aan!

De functionaliteiten van de module Klachten & (Aan)vragen

 

Goede klachtafhandeling zorgt voor loyalere klanten. De module Klachten & (Aan)vragen helpt je bij het snel en passend afhandelen van klachten en meldingen.

Makkelijk registreren

Het registreren van een klacht gaat middels het interactieve meldformulier. Dit formulier past zich automatisch aan op basis van de gegevens die de melder invult. Dit meldformulier maak je ook beschikbaar op jouw website of intranet, zodat klanten of cliënten zelf online klachten of meldingen kunnen indienen. Deze handel jij vervolgens volledig digitaal af.

Taakgestuurd behandelen

Afhankelijk van de aard van de klacht of (aan)vraag, krijgen de juiste collega’s of afdelingen automatisch een taak toegewezen zodat zij meteen aan de slag kunnen om de klacht of (aan)vraag te behandelen en verwerken. Er wordt dus direct actie ondernomen om de klacht naar tevredenheid af te handelen. Bij terugkerende klachten worden de behandelaars gewaarschuwd (online alert-functie). Via geïntegreerde e-mail communicatie kunnen ontvangstbevestigingen en afhandelberichten makkelijk (automatisch) worden verstuurd en gearchiveerd.

Realtime analyseren

Geregistreerde klachten zijn makkelijk terug te vinden dankzij de slimme zoek-, filter- en sorteer-mogelijkheden. Daarmee kun je diverse rapportages aanmaken, waar managers en directie diverse relaties en inzichten uit halen. Je kunt de totale historie van klachten ook via een interactief dashboard inzien en vervolgens op diverse kenmerken filteren en analyseren. Rapporten van één of meer klachten of (aan)vragen kunnen met één klik worden geëxporteerd naar Excel.

Transparant verbeteren i.c.m. de Module Verbeterplannen

Omdat je het klachtenproces gestructureerd doorloopt, krijg je meer inzicht in de hoeveelheid en type klachten en (aan)vragen. Deze kun je groeperen op kenmerken als type klacht of oorzaak en vervolgens als input gebruiken voor een structureel verbeterplan. Dit helpt je bij je PDCA-cyclus. Voor een integrale aanpak kunnen ook verbeterpunten uit andere bronnen dan klachten en (aan)vragen worden verwerkt.

Perfecte software-oplossing voor klachtenmanagement, ook als het om klachten over privacy gaat

Wil je ook liever geen brandjes meer blussen, maar naar structureel leren en verbeteren gaan? De module Klachten & (Aan)vragen helpt je bij het snel registreren en doeltreffend afhandelen van klachten zoals m.b.t. jouw producten, services en diensten. Ook als ze privacy-gerelateerd zijn. Deze module is uitermate geschikt om alle aanvragen van persoonsgegevens zorgvuldig af te handelen, inclusief automatische deadline bewaking conform de richtlijnen van de AVG.

Wil je meer weten over deze Module?

Vraag een adviessessie aan!