Smile
Terug naar hoofdmenu
Terug naar het overzicht

De kracht van consequenties toepassen helpt je om (blijvend) gedragsverandering te realiseren in organisaties.

Een goede case waarop je dit kan toepassen is de AVG en het bewustzijn van medewerkers rondom die wet en bijbehorende maatregelen. Waarom is dit een goede manier om privacy awareness in de organisatie te verhogen?

Maar eerst…. de theorie

Je hebt een parkiet in huis, in een kooitje. De parkiet is een beetje suf, sloom, beweegt nauwelijks en als je niet zijn kleine borstkas op en neer zag bewegen zou je denken dat hij overleden was. Zonde dat zo’n mooi en leuk beestje zo stil en depressief in zijn kooi zit. Wat kun je nu gaan doen om hem weer te laten bewegen? Stel deze vraag aan een groep mensen en je krijgt diverse antwoorden:

– Eten geven
– Kooi open zetten
– Interactie aangaan
– Een andere parkiet erbij zetten
– Prikken met een stokje

Wil je meer weten? Download hier de volledige whitepaper Vul jouw e-mail adres in en ontvang een unieke downloadlink in jouw mailbox.

Oeps, niet alle velden zijn correct ingevuld. Controleer deze nogmaals.