Smile is onlangs gestart met het inzetten van NPS voor het services-proces.
Iedereen die een support-melding heeft gedaan bij Smile wordt vanaf nu gevraagd om een beoordeling te geven van de dienstverlening van Smile via 3 vragen:
Melders ontvangen maximaal 1x per twee maanden een uitnodiging.
De komende periode worden deze metingen uitgebreid naar andere processen, zoals het meten van de dienstverlening rondom projecten en downloads op de website. De resultaten worden actief gebruikt om de processen bij Smile continu verder te verbeteren.
De meting wordt gerealiseerd via de NPS-tool van Focus Feedback. Focus Feedback werd eerder dit jaar al partner van Smile, wat betekent dat Smile de NPS-tool niet alleen zelf kan gebruiken, maar ook mag aanbieden aan haar klanten. Dit is een verrijking van de dienstverlening van Smile.
Wil jij dus zelf ook met NPS aan de slag, bijvoorbeeld om de effectiviteit van jouw klachten- of meldingenproces te meten, gekoppeld aan jouw Smile Platform? Lees dan hier verder en/ of neem contact op met Smile en vraag naar het speciale introductie-aanbod.