Smile
Terug naar hoofdmenu
Terug naar het overzicht

De winterwende nadert, de handschoenen kunnen weer uit de kast en de kerstboom is weer opgetuigd. Hoog tijd om terug te blikken op 2019 en het licht te laten schijnen op de plannen voor 2020. Of, beter gezegd, op wat jij volgend jaar van Smile mag verwachten!

Dank je wel 2019…

Het jaar 2019 was een leerzaam jaar waarin voor Smile ‘een goede fundering leggen voor duurzame verdere groei’ centraal stond.

Het directieteam is uitgebreid, er zijn nieuwe collega’s geïnstalleerd en de SaaS- en Enterprise processen zijn via o.a. digitalisering verder geoptimaliseerd. Ook zijn er partners aangetrokken om in specifieke branches zoals Onderwijs en Zorg een nog beter aansluitende propositie te kunnen leveren.

In 2019 werd tevens de nieuwe product update 3.x van Het Smile Platform gelanceerd. Deze nieuwe productversie focust op o.a. meer eenvoud en overzicht, makkelijker zoeken, slimmer koppelen en meer (AVG) compliance en security en zal de komende jaren de basis vormen voor de verdere doorontwikkeling van de oplossingen van Smile.

Geënthousiasmeerd door de vier beloftes van Smile wisten in 2019 wederom vele nieuwe organisaties de weg naar het Smile-klantschap te vinden. En ook bestaande klanten kozen voor een uitbreiding van Smile in de vorm van het aansluiten van nieuwe modules, het activeren van slimme opties zoals de SAML-koppeling voor nog veiliger inloggen, de LanguageBox voor meertalig gebruik en/of het upgraden naar versie 3.x t.b.v. meer toekomstvastheid.

Wij zijn ontzettend dankbaar voor het vertrouwen dat al deze organisaties in ons hebben en zijn enorm trots dat onze visie op ‘Kwaliteit & Veiligheid‘, ‘Privacy & Informatiebeveiliging‘ en ‘Governance, Risk & Compliance‘ door steeds meer organisaties wordt omarmd. Dat geeft onze innovatiekracht een flinke boost. We beloven dan ook dat we in 2020 verder zullen investeren om organisaties de weg te wijzen van ‘brandjes blussen’ naar ‘structureel verbeteren’.

… kom maar op 2020!

Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan plannen voor 2020 dus we kunnen nog niet alles verklappen. Maar de volgende zaken kondigen we alvast met trots aan:

Speciale Gebruikersdag in het teken van het 25-jarig jubileum

In maart 2020 bestaat Smile 25 jaar en dat is reden voor een wel heel speciale versie van de Gebruikersdag. Vanzelfsprekend zorgen we wederom voor een programma boordevol inspiratie en kun jij je ervaringen delen met ons en andere Smile-gebruikers. Schrijf je dus snel in voor de Smile Gebruikersdag op donderdag 24 september 2020!

Meer geautomatiseerd updaten

Onze SaaS klanten zijn er al aan gewend: elke tweede woensdag van de maand vindt er een automatische update plaats. In 2020 gaan we ook voor Enterprise klanten de stap naar meer automatisch updaten zetten, te beginnen bij alle patchreleases binnen de versies 3.x. Hou de berichtgeving daarover dus in de gaten.

Roadmap versie 3.x

Het verder uitbouwen van de ‘rightpane’, in versie 3.0 voor het eerst geïntroduceerd, staat hoog op de ontwikkelagenda van 2020. De rightpane zorgt voor een consistentere gebruikerservaring (componenten als bijlagen, zoekfuncties en helpfuncties staan hierdoor altijd op dezelfde plek) én minder configuratie.

Daarnaast gaat o.a. het zoeken, filteren en sorteren in overzichten flink op de schop. Ook wordt er verder gewerkt aan de mogelijkheden van de ‘microflow’ en ‘webhooks’ om automatisch processen binnen én buiten Het Smile Platform af te trappen en wordt voor beheerders de waarschuwingsfunctie t.a.v. best practice configuratie verder uitgebreid. Via onze releasenotes houden we jou uiteraard op de hoogte van al dit moois.

Doorontwikkeling GRC-functionaliteit

Het is de missie van Smile om met online software bij te dragen aan grip op risico’s door het verbinden van mensen, data en processen binnen de domeinen Kwaliteit & Veiligheid, Privacy & Informatiebeveiliging en Governance, Risk & Compliance.

In 2020 gaan we een extra stap zetten rondom de functonaliteit van de modules ‘Risico’s & Maatregelen’ en ‘Audits & Afwijkingen’ in combinatie met de borging  van normenkaders. Ook gaan we samenwerken met Jads om te experimenteren met data driven functionaliteit om risico’s te voorspellen. Wie weet welke nieuwe mogelijkheden daardoor gaan ontstaan!

Minder moeite, meer smiles

In 2019 zijn onze processen verder geoptimaliseerd. Ook lanceerden we in versie 3.x een vernieuwde user interface. In 2020 gaan we nog een stapje verder: ‘minder moeite, meer smiles’ wordt de nieuwe norm. Hiermee willen we jou als gebruiker een nog prettigere ervaring bieden, niet alleen als gebruiker van onze oplossingen maar ook tijdens alle online en offline contactmomenten met onze organisatie.

We willen jou dan ook nadrukkelijk uitnodigen om ons in 2020 van feedback te blijven voorzien, zodat we kunnen leren wat goed gaat én wat nog beter kan. En wil jij via onze zo kenmerkende ‘voor en door gebruikers’ werkwijze meedenken over de verdere doorontwikkeling van Smile? Hou de agenda voor onze meedenkdagen dan goed in het vizier, je bent van harte welkom.

Tot in het nieuwe jaar, laten we er samen weer iets moois van maken!