Smile
Terug naar hoofdmenu
Terug naar het overzicht

“Hou vol en blijf zo veel mogelijk thuis”, zo sprak Rutte ons land deze week toe. En “De weg terug naar een ‘normale’ samenleving na de coronacrisis zal stap voor stap gaan.”. Toen Smile op dinsdag 10 maart besloot zoveel mogelijk vanuit huis te gaan werken, kon niemand nog vermoeden dat dit een maand later ‘het nieuwe normaal’ zou zijn. Intussen blijkt dat wel het geval en maken we er ook bij Smile het beste van.

Voor klanten geldt dat vrijwel alle afspraken in een online variant gewoon doorgaan. Omdat online werken intensiever blijkt, knippen we inventarisatiesessies zoveel mogelijk op in behapbare blokken. Dat geldt ook voor Snel-Op-Weg Dagen die SaaS-klanten de weg wijzen, installaties bij on-premise klanten, sales-demo’s en andere interne en externe overdrachts- of contactmomenten.

Wat dat betreft is de medewerking van klanten, medewerkers, partners, leveranciers, prospects en alle andere betrokkenen bij Smile ongekend. Iedereen denkt mee en is bereid tot het uiterste te gaan om zaken online te kunnen realiseren, ook op plekken waar dat voorheen echt ondenkbaar was. We worden op dat vlak massaal gestretcht tot innovatie. Laten we hopen dat we daar met elkaar een stukje van kunnen vasthouden als de corona situatie straks wat meer onder controle is.

Wij zijn uiterst dankbaar voor deze bijzondere vorm van samenwerking en merken dat het ons stimuleert om extra goed ons best te doen voor al onze prachtige klanten waarvan er vele op dit moment in de frontlinie staan om deze crisis te bestrijden. Daarom bedachten wij de Corona Tool, een tool met online checklists die managers helpen om grip te krijgen op de impact, risico’s en maatregelen rondom corona. Ook geven wij wekelijks een gratis webinar om bedrijven te inspireren met de mogelijkheden van online auditen.

Ondertussen gaat ook onze eigen ISO27001 audit gewoon door met behulp van online hulpmiddelen (waarvoor wij onze flexibele certificeerder hartelijk willen bedanken) wat ons helpt om Privacy & Informatiebeveiliging hoog in het vaandel te blijven dragen. Met al die nieuwe online hulpmiddelen en hackers die misbruik proberen te maken van de situatie is dat zeker geen overbodig luxe.

Risicomanagement is natuurlijk onze core business, maar een crisis als deze heeft niemand zien aankomen. Het allerbelangrijkste is nu de gezondheid van jou en jouw dierbaren dus stay safe! Daarnaast moeten we het toch ook samen doen, juist nu, dus blijf in contact en wees daarbij een beetje extra lief voor elkaar.

Over contact gesproken: Ook onze supportdesk is gewoon open en bereikbaar via de bekende kanalen. Schroom niet om jouw vragen, wensen of zorgen met ons te delen. Wij zijn er voor je en leven met je mee, want samen staan we sterk!

Met een virtuele groet en een online glimlach,

Het team van Smile