Smile
Terug naar hoofdmenu
Terug naar het overzicht

GVB is de openbaar vervoerder van Amsterdam en vervoert dagelijks circa 843.000 reizigers. Om al deze reizigers en haar medewerkers veilig te kunnen transporteren door de stad, had GVB behoefte aan een goed incidentmanagementsysteem.

In deze case lees je hoe Smile GVB heeft geholpen om inzicht te krijgen in het aantal incidenten en meer bewustwording te creëren.

Versnipperde incidentregistratie

GVB verzorgt sinds jaar en dag het openbaar vervoer van Amsterdam, van bus en tram tot veerpont en metro. Het veilig, gastvrij en volgens dienstregeling vervoeren van reizigers is waar GVB voor staat. Met zoveel vervoersmiddelen en lijndiensten krijgen de vervoerders regelmatig te maken met onveilige of onoverzichtelijke verkeerssituaties. Maar GVB’ers en de externe partijen waar GVB mee samenwerkt, voeren ook werkzaamheden uit in de stad en langs het spoor, waarbij bijvoorbeeld  met hoogspanning of chemicaliën gewerkt wordt. Om de veiligheid van passagiers én medewerkers te kunnen garanderen, is een solide incidentmanagementsysteem dus noodzakelijk.

“GVB is een groot bedrijf en heeft verschillende kantoren en remises verspreid door de stad. Dat zorgde voor versnippering in incidentregistraties,” vertelt Daan Boesjes, senior functioneel beheerder bij GVB. “Iedere afdeling had zijn eigen registratie: soms in Word of Excel maar ook via e-mail. Daar kon niet of nauwelijks op gerapporteerd of gestuurd worden. Omdat registratie onduidelijk en niet centraal geregeld was, waren medewerkers minder gemotiveerd incidenten te melden. Terwijl dat cruciaal is voor het veilig vervoeren van onze passagiers en de veiligheid van onze medewerkers. Zo ontstond de behoefte aan een centraal en gebruiksvriendelijk incidentmanagementsysteem.”

Wil je meer weten? Download hier de volledige case! Vul jouw e-mail adres in en ontvang een unieke downloadlink in jouw mailbox.

Vul alle verplichte velden in