Smile
Terug naar hoofdmenu
Terug naar het overzicht

Tijden van crisis dwingen organisaties tot creatief nadenken over hun bedrijfsvoering. Zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming destijds voldoende kansen voor innovatie bood, kun je ook de coronacrisis aangrijpen om zaken in je bedrijf aan te pakken en creatiever in te steken.

Kansen zien

Enerzijds heb je kansen om je bijdrage te leveren aan een maatschappelijk probleem, commerciële kansen te benutten of een combinatie van beide. Zie jij deze kansen voor jouw organisatie? Top! Werk ze zo goed mogelijk uit, dat maakt het makkelijker om hier actief mee aan de slag te gaan.

Kansen grijpen

Stimuleer je medewerkers om aan de slag te gaan met deze kansen. Dat kan door weggevallen tijd te benutten of juist tijd vrij te maken om kansen te prioriteren. Neem je medewerkers mee in de kansen door het idee erachter te vertellen en te beschrijven hoe je mensen gaat bereiken. Zorg dat zij nét zo enthousiast zijn als jijzelf, dan wordt het vast een succes! Door jouw creativiteit kunnen ze zelf ook ideeën krijgen – stimuleer dit door aan te geven dat je altijd open staat voor het delen van nieuwe initiatieven.

Heel veel succes, stay safe en wees lief voor jouw medemens!