Smile
Terug naar hoofdmenu
Terug naar het overzicht

Voordat feedback- en verbetermanagement in organisaties tot volle bloei komt, worden meestal drie fasen of stadia doorlopen.

Waar staat jouw organisatie?

inspiratie-download

Voordat feedback- en verbetermanagement in organisaties tot volle bloei komt, worden meestal drie fasen of stadia doorlopen. Het begint bij het registreren van meldingen en eindigt bij het openstaan voor een dialoog met klanten en medewerkers. Deze fasen worden hieronder uitgebreid beschreven. Voor iedere fase valt wat te zeggen en iedere fase is uniek in zijn aanpak. In welke fase bevindt uw bedrijf zich?

Fase 1: registreren, verwerken en oplossen

De feedback die in deze fase wordt geregistreerd is specifiek gedefinieerd. De data die wordt verzameld heeft meestal nog weinig structuur: vaak is het een verzameling van papieren formulieren, Excel sheets en een beperkt meldsysteem. Verwerking vindt plaats door een staforgaan of commissie. Door de versnipperde registratie en beperkte samenkomst van het staforgaan of de commissie duurt het soms erg lang voor er actie ondernomen wordt op een melding. Voor de melders en hun managers is het vaak niet duidelijk wat er gemeld is en wat voor actie ondernomen is op die melding. Acute problemen worden uiteindelijk wel opgelost maar vergen veel inspanning en zorgen niet voor een structurele verbetering. De nadruk ligt op het maken van rapportages, daar wordt heel veel tijd aan besteed.

Wil je meer weten? Download dit kennisartikel gratis! Vul jouw e-mail adres in en ontvang een unieke downloadlink in jouw mailbox.

Oeps, niet alle velden zijn correct ingevuld. Controleer deze nogmaals.