Smile
Terug naar hoofdmenu

Software voor Retail bedrijven

Klachten, complimenten, ideeën, beveiligings- en andere incidenten, diefstallen, kwaliteitscontroles, promotiecontroles, veiligheidsrondes en verbeterplannen.

Elimineer derving en risico's en vergroot de klantenbinding met Smile!

Software voor Retail bedrijven

Van melden naar verbeteren

Smile's software koppelt ‘signaleren’ en ‘melden’ automatisch aan ‘informeren’, ‘leren’ en ‘evalueren’. Smile wordt ingezet bij alle soorten retail bedrijven. Van supermarkten tot drogisterijketens en apotheken. Smile heeft voor elk type retail bedrijf een passende oplossing.

Vraag online demo aan
  1. Meer klantenbinding en minder risico met Smile voor Signalen
    Meer klantenbinding en minder risico met Smile voor Signalen

    Smile voor Signalen wordt in retail bedrijven vaak ingezet om consumentenreacties, incidenten en andere meldingtypen goed af te handelen én om trends inzichtelijk te maken, zodat herhaling in de toekomst wordt voorkomen.

    Bij andere meldingtypen valt te denken aan diefstallen, leveranciersklachten, interne HSQE-registraties, blokkades en ongevallen.

    Enkele functionaliteiten in beeld:

    De laagdrempelige online registratie mogelijkheden met gebruik van ERP-stamdata nodigen uit tot melden. Dit bevordert een positieve meldcultuur.

    Geschikt voor een onbeperkt aantal meldingtypen via interactieve meldformulieren. Via de antwoorden die melders op vragen geven wordt automatisch het juiste meldingtype bepaald.

    De geïntegreerde risicoanalyse is bepalend voor het opvolgtraject dat via workflow automatisch wordt aangestuurd.

    Het interactieve dashboard geeft op elk moment een actueel inzicht in wat beter kan.

  2. Kwaliteit & veiligheid verbeteren met Smile voor Audits
    Kwaliteit & veiligheid verbeteren met Smile voor Audits

    Smile voor Audits wordt in retail bedrijven ingezet om op pro-actieve wijze signalen te verzamelen, die duiden op een mogelijk risico voor de veiligheid en kwaliteit.

    Als onderdeel van certificeringsprogramma’s vormen ze vaak een verplichting voor de retail sector, die zonder geschikte ondersteunende tools voor een grote administratieve last zorgt.

    Enkele functionaliteiten in beeld:

    Plannen, voorbereiden, uitvoeren, rapporteren en analyseren van een onbeperkt aantal screenings, audits en controles.

    Geschikt voor o.a. leveranciersbeoordelingen, kwaliteits- en promotiechecks en interne audits t.b.v. HACCP en ISO-certificeringstrajecten zoals ISO-22000 en ISO-27001.

    Levert gemiddeld 50% tijdsbesparing op bij het uitvoeren van interne audits & controles.

    Ook in te zetten voor integraal auditen en self-assessments op de winkelvloer.

  3. Transparant verbeteren met Smile voor Verbeterplannen
    Transparant verbeteren met Smile voor Verbeterplannen

    Smile voor Verbeterplannen wordt ook wel gezien als de motor achter de software van Smile. De module ‘Smile voor Verbeterplannen’ wordt vaak gebruikt als aanvulling op de modules ‘Smile voor Signalen’ en ‘Smile voor Audits’.

    Het is de kers op de taart die er voor zorgt dat jouw organisatie geen brandjes blijft blussen maar echte stappen zet richting concrete verbetering. Iets dat niet alleen door de werkvloer maar ook door certificerende instanties enthousiast wordt omarmd.

    Enkele functionaliteiten in beeld:

    Het omvat de registratie, toewijzing, monitoring en evaluatie (PDCA) van  verbetermaatregelen ten behoeve van een integraal verbetermanagement.

    Geschikt voor verbeteracties uit diverse bronnen zoals klachten, incidenten, afwijkingen uit audits en controles, jaarplannen, evaluaties etc..

    Borgt resultaten door het toekennen van een eigenaar en deadline.

    Maakt gebruik van een uniek verbeterBORD voor instant overzicht.

Sterk in analyseren

Sterk in analyseren

De interactieve CockPIT is een belangrijk onderdeel van de software van Smile. Om de stap van brandjes blussen naar structureel verbeteren te kunnen zetten zijn goede analysemogelijkheden onmisbaar.

De Smile CockPIT is opgebouwd uit diverse widgets. Er is een heel scala aan widget types beschikbaar: van de taart diagram tot het spinneweb en van de staafdiagram tot de hittemap, ze leveren allemaal een belangrijke bijdrage aan het inzicht in wat er beter kan en hoe er daadwerkelijk wordt verbeterd.

De CockPIT levert real time informatie en is interactief waardoor je makkelijk doorklikt naar de achterliggende data. Iedereen kan op elk moment meekijken en fysieke managementrapportages zijn dus voorgoed verleden tijd. Meer tijd over voor verbeteren dus!

Meer weten over de leveringsvormen en overige functionaliteiten van de software van Smile? Kijk dan hier!

Vraag hier een informatiepakket of online demo aan die volledig is toegespitst op Retail organisaties!

Smile maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren en jouw voorkeuren te onthouden.

man-logo